ادمین اینستاگرام و تولید محتوا شبکه‌های اجتماعی | ادمین یاب

 ۲۶ روش جذب فالوور واقعی اینستاگرام

۲۶ روش جذب فالوور واقعی اینستاگرام

۲۶ روش جذب فالوور واقعی اینستاگرام

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چگونه جذب فالوور واقعی اینستاگرام به دست بیاوریم؟ راه درست و اصولی افزایش و جذب فالوور واقعی  توسط ادمین اینستاگرام چیست، چگونه بدون اینکه هزینه‌ی زیادی صرف این موضوع کنیم ،تعداد فالوور اینستاگرام شخصی یا بیزنس خود را افزایش بدهیم؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات میگردید ، محل درستی آمده‌اید.

قطعا میانبرهایی برای این کار مانند خرید فالوور فیک یا استفاده از ربات‌ها وجود دارد، اما برای استفاده از این راه‌حل‌ها ضمن اینکه هزینه‌ی زیادی باید صرف کنید ، با مشکلات زیادی نیز روبرو میشوید ، چرا که اینستاگرام فعالیت‌های غیرواقعی را شناسایی ، با این روش‌ها به شدت برخورد می‌کند. این راه‌حل‌های مشکوک و مخرب می‌توانند فالوورهای شما را در مدت کمی افزایش دهند، اما در بلندمدت میتواند به صفحه‌ی اینستاگرام شما آسیب جدی وارد کند. اگر به دنبال مدیریت پیج اینستاگرام در مشهد هستید حتما به سایر صفحات سایت ما سر بزنید.

۲۶ روش جذب فالوور واقعی اینستاگرام
۲۶ روش جذب فالوور واقعی اینستاگرام

هدف شما افزایش فالوور واقعی اینستاگرام است، افرادی واقعی و دارای هویت که برای شما و برندتان اهمیت زیادی قائل هستند و با شما تعامل مناسبی دارند. این تنها و بهترین روشی است که می‌تواند نتیجه دلخواهتان را در پیج اینستاگرامتان ایجاد کند و در کسب‌و‌کار شما تاثیر مثبت داشته باشد.

۱. استراتژی اینستاگرام فکرشده و برنامه ریزی شده داشته باشید برای جذب فالوور واقعی.

۲. مخاطب هدف صفحه‌ی خود و تارگت مارکتتان را مشخص کنید.

۳. برای جذب فالوور واقعی داستان برند هماهنگ با کسب و کار خودتان ایجاد کنید.

۴. یک بیو و پروفایل حرفه ای درست کنید.

۵. محتواهای جذاب و درگیرکننده بسازید برای جذب فالور واقعی اینستاگرام.

۶. حضورتان در اینستاگرام را از طریق شبکه‌های اجتماعی دیگر اطلاع رسانی کنید.

۷. حساب اینستاگرام تان را با روش‌های ارتباطی مختلفی به سایر افراد معرفی کنید.

۸. برای جذب فالوور واقعی از Nametag اینستاگرام استفاده فرمایید.

۹. حتما از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید و از هشتگ های هجو پرهیز کنید.

۱۰. از هشتگ‌های ویژه کسب و کارتان استفاده کنید.

۱۱. موقعیت مکانی خود را حتما درج کنید.

۱۲. کاربران مرتبط با صفحه تان را دنبال کنید.

۱۳. با گروه‌های اجتماعی موجود تعامل داشته باشید.

۱۴. جهت جذب فالوور واقعی کاربران مربوط  به موضوع محتوایی تان را تگ کنید.

۱۵. از فالوورهای خود بخواهید دوستان خود را تگ کنند و شما را به آنها معرفی کنند.

۱۶. به طور پیوسته و منظم  پست بارگزاری کنید.

۱۷. زمان مناسبی را برای ارسال پست‌های خود در نظر بگیرید.

۱۸. پست‌های خود را زمان بندی کنید و استراتژی بچینید.

۱۹. کپشن‌های مناسب و جذاب بنویسید.

۲۰. استوری‌های اینستاگرامی را دست کم نگیرید.

۲۱. برای جذب فالوور واقعی از قابلیت های تعاملی استفاده کنید.

۲۲. از همکاری با همکاران خود در لایو اینستاگرام استفاده کنید.

۲۳. به بهترین شکل از ‌هایلایت اینستاگرام تان استفاده کنید.

۲۴. مسابقه و قرعه کشی برگزار کنید.

۲۵. تبلیغات و اسپانسرینگ اینستاگرام را حتما برای جذب فالوور واقعی نظر بگیرید.

۲۶. از صفحه آمار اینستاگرام تان برای بدست آوردن اطلاعات میتوانید استفاده کنید.

۱. استراتژی اینستاگرام فکرشده و برنامه ریزی شده برای جذب فالوور واقعی

استفاده‌ی بدون برنامه و استراتژی از هر شبکه‌ی اجتماعی باعث از بین رفتن منابع و فرصت‌ها می‌شود. مثلا شما برنامه دارید که هدف اولیه‌تان جذب فالوورهای بیشتر برای اینستاگرام تان باشد. این هدف ، هدف نسبتا خوبی برای شروع کاراست، اما باید هدف و استراتژی که در  اینستاگرام به کار میگیرید هماهنگ و همسو با اهداف بازاریابی و استراتژی کلی کسب‌و‌کار شما باشد.

دلایل شما برای افزایش جذب فالوور چیست؟

بطور معمول صاحبین برند ها این دلایل را برای افزایش فالوور میاورند:

افزایش آگاهی از برندشان

فروش بهتر و بیشتر محصول

افزودن  ترافیک وبسایت

تمرکز روی اهداف کسب و کارتان  به شما کمک می‌کند تا تناسب صفحه خود با این اهداف حفظ کنید. این امر به شما امکان می‌دهد داستان برند متقاعدکننده‌ای برای مخاطبین شرح دهید؛ روایتی که بازدیدکننده‌های جدید را به فالو کردن شما متقاعد می‌کند و به ایجاد فالوورهای وفادار منجر می‌شود.

۲. مخاطب هدف صفحه‌ی خود و تارگت مارکتتان را مشخص کنید.

برای شناخت بهتر و بیشتر مخاطبینتان سوالاتی را باید جوابشان را پیدا کنید از جمله:

این مخاطبان در چه بازه سنی هستند؟

محل زندگی شان می‌کنند؟

شغل آنها چیست ؟

چه زمانی و چگونه و به چه منظور از اینستاگرام استفاده می‌کنند؟

مشکلات اصلی آنها و چالش‌های آن‌ها درباره چه موضوعاتی هستند؟

پاسخ دقیق به این سوالات می‌تواند به شما در ایجاد محتوای درست در اینستاگرام و حتی فروش محصول کمک کند.

۳. برای جذب فالوور واقعی داستان برند هماهنگ با کسب و کار خودتان ایجاد کنید.

ممکن است بخواهید به مخاطبان خود  نحوه‌ی ساخته شدن محصولتان را نشان دهید و یا شاید بخواهید نظرات کارکنان خود را منتشر کنید و شرایط سازمانی خود را تبلیغ کنید و به دیگران نشان دهید. اگر می‌خواهید بر احساسات مخاطبان خود سرمایه‌گذاری کنید می‌توانید به نمایش سبک زندگی یا موفقیت‌های مشتریان یا تجربه های خود بپردازید.

بجز این که چه هدفی را در اینستاگرام دنبال می‌کنید، از هماهنگی اقدامات خود با شخصیت، ظاهر بصری و داستان برند مطمئن شوید. شما زمانی در این زمینه موفق خواهید شد که پست‌های شما در نگاه اول برند شما را تداعی کنند و افراد به راحتی با آن‌ ارتباط برقرار کنند و حس خوبی بگیرند.

۴. یک بیو و پروفایل حرفه ای درست کنید.

پروفایل شما پشتوانه‌ ای برای حضور شما در اینستاگرام محسوب می‌شود، مخاطبان در نگاه اول با پروفایل و اطلاعاتی که در آن قرار داده‌اید مواجه خواهند شد و یک پروفایل دقیق می‌تواند نقطه‌ی شروع مناسب و خوبی برای افزایش مخاطبان باشد.

دقت داشته باشید که دو سوم از بازدیدهای پروفایل‌های کاری در اینستاگرام از سوی افرادی هست که صفحه‌ی شما را دنبال نمی‌کنند. پروفایل شما باید به شکلی باشد که این بازدیدهای جدید را به کلیک بر دکمه‌ی فالو تبدیل کند و بازدیدکنندگان تبدیل به فالوور های شما شوند. این اتفاق در یک پروفایل گنگ، ناقص یا ناخوشایند هرگز رخ نخواهد داد.

در این‌جا به مواردی اشاره می‌کنیم که شما می‌توانید در پروفایل خودتان قرار دهید. دقت کنید که ایجاد یک مجموعه اطلاعات مناسب و مورد پسند برای مخاطب می‌تواند بازدیدکننده‌های سرگردان را به فالوورهای وفادار شما تبدیل کند:

نام: تا ۳۰ کاراکتر، دقت داشته باشید که نام شما در جستجوی اینستاگرام نماینده‌ی شما است، بنابراین سعی داشته باشید از کلمات کلیدی برای نام خودتان استفاده کنید؛

نام کاربری: حتما یوزرنیم یا نام کاربری شما مشابه همان نامی هایی باشد که در کانال‌های اجتماعی دیگر خود از آن استفاده کرده‌اید. بدین ترتیب مخاطبان صفحات اجتماعی دیگر به سادگی شما را در اینستاگرام میتوانند پیدا کنند.

وب سایت: تنها محلی است که اینستاگرام به شما اجازه قرار دادن لینک‌های قابل کلیک را می‌دهد، در همین بخش است (جدا از قابلیت لینک در تبلیغات یا استوری).

بایو: در  این بخش شما به اندازه‌ی ۱۵۰ حرف میتوانید تایپ کنید تا هویت برند خود را معرفی کنید و به کاربران جدید نشان دهید که چرا دنبال کردن شما برای انها مفید خواهد بود.

۵. محتواهای جذاب و درگیرکننده بسازید جهت جذب فالوور واقعی.

محتوای جذاب سبب می‌شود مخاطبان به لایک، کامنت و به اشتراک گذاشتن پست‌های شما بپردازند. این مشارکت باعث می‌شود نرخ تعامل صفحه‌ی شما بالا برود و الگوریتم اینستاگرام محتوای شما را با اولویت بالاتری نشان دهد و بدین ترتیب شما را به مخاطبان بیشتری معرفی کند، موضوعی که در نهایت مسیر جذب فالوئر جدید را برای شما هموار کند.

هر چیزی که پست می‌کنید باید برای مخاطب هدف جذاب باشد. هدف شما اطلاع رسانی، برقراری ارتباط و سرگرم کردن مخاطبان با کمک محتوا است. بدین ترتیب شما باید محتوایی جذاب و گیرا برای مخاطبان خود ایجاد کنید و شرح تصاویر (کپشن) را به شکلی بنویسید که مخاطبان درگیر شوند.

۶. حضورتان در اینستاگرام را از طریق شبکه‌های اجتماعی دیگر اطلاع رسانی کنید

برای بدست آوردن فالوور های بیشتر شما میبایست از طریق شبکه های اجنماعی دیگر به سایرین معرفی شوید.

اگر در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی دیگر فعالیت دارید و  مخاطبانی دارید که شما را دنبال می‌کنند، حساب اینستاگرام خود را در این شبکه ها معرفی کنید و در اختیار آن‌ها قرار دهید ، میتوانید لینک اینستاگرام خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید و برای دنبال کنندگان فعلی خود دلایلی برای دنبال کردن پیج خود ایجاد کنید .

به عنوان مثال تامین‌کننده تجهیزات صنعتی و خودروسازی شفلر بیش از ۱۰۷ هزار فالوور در لینکدین دارد. زمانی که این گروه پیج اینستاگرام خودش را راه‌اندازی کرد، از لینکدین برای تبلیغ صفحه‌ی اینستاگرام خود استفاده کرد که راحت‌ترین و بهترین گزینه محسوب می‌شد. این شرکت در لینکدین خود متنی منتشر کرد مبنی بر این که مخاطبان می‌توانند زوایای متفاوت این شرکت را در اینستاگرام دنبال کنند .

اگر به‌تازگی صفحه‌ی اینستاگرام خود را راه اندازی کرده اید، پیش از این که بخواهید صفحه تان را در شبکه‌های اجتماعی دیگر معرفی کنید، تلاش کنید محتوای کافی در صفحه‌ی خود قرار دهید. به عنوان مثال برای شروع کار از حداقل ۱۲ پست شروع کنید.

شما می‌توانید برخی از بهترین پست‌های اینستاگرام خود را در شبکه‌های اجتماعی دیگر تبلیغ کنید .

۷. حساب اینستاگرام تان را با روش‌های ارتباطی مختلفی به سایر افراد معرفی کنید.

بسیاری از ابزارهای اطلاع‌رسانی (چه آنلاین چه آفلاین)، به شما فرصت این را می‌دهند که افراد را به پیج اینستاگرام خود هدایت کنید. لینک اینستاگرامتان را میتوانید در ایمیل های ارسالی یا پیامک های ارسالی برای مخاطبینتان قرار دهید، همین  موضوع باعث می‌شود افرادی که در حال حاضر با شما در ارتباط هستند، شما را به‌آسانی در اینستاگرام پیدا کنند.

اگر در حال حاظر تبلیغ اکانت جدید اینستاگرام خود را میکنید، ایمیلی سریع که بعضی از پست‌های جالب شما را نشان می‌دهد، روش خوبی است برای به‌دست‌آوردن فالوئرهای اینستاگرام.

۸. از Nametag اینستاگرام استفاده فرمایید.

Nametag چیست؟ کدی است قابل اسکن که به کاربران اجازه می‌دهد فورا شما را دنبال کنند. پیش از این به این موضوع اشاره کردیم که محتوای تبلیغات آفلاین نیز می‌تواند فرصتی برای تبلیغ صفحه اینستاگرام شما باشد. Nametag اینستاگرام راهی است ساده و موثر برای تبلیغ اکانت اینستاگرام شما در تبلیغات چاپی مانند بسته‌بندی‌ها، بنرها و کارت‌های ویزیت و …

Nametag یکی از راه های موثر برای جذب فالوور جدید در زمان ایونت‌های شبکه‌سازی و کنفرانس‌ها محسوب می‌شود. کسانی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید می‌توانند با اسکن کردن این کد شما را براحتی دنبال کنند، بدون این که مجبور به تایپ کامل نام کاربری شما باشند.

می‌توانید با کلیک کردن بر روی قسمت تنظیمات در قسمت بالای پروفایل خود Nametag را پیدا و از آن استفاده کنید.

۹. حتما از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید و از هشتگ های هجو پرهیز کنید.

هشتگ‌ها به افراد جستجوگر، علاقمند به محتوای مرتبط با خدمات شما ، صنعت یا محصولات مشابه کمک می‌کنند که به راحتی پست‌ها و استوری‌های شما را پیدا کنند.

نکته: هشتگ‌های محبوب را پیدا کنید و استفاده کنید.

با استفاده از جستجوگر اینستاگرام، هشتگ‌های محبوب و مربوط به محصول، خدمت یا صنعت خود تان را بیابید. شما می‌توانید با استفاده از خدمات تحت وب نظیر Iconosquare میتوانید این هشتگ‌ها رو بررسی کنید و با بررسی هشتگ‌ها می‌توانید با محتواهایی که مخاطبان شما به آن‌هاعلاقه دارند آشنا شوید.

نکته: هشتگ‌های مخصوص به خودتان را بسازید.

هشتگ‌های خودتان را بسازید، این موضوع مخاطبان را تشویق می‌کند تا تصاویری اختصاصی از برند شما منتشر کنند و از هشتگ شما استفاده کنند.

نکته: در استفاده از هشتگ‌ها اصلا زیاده‌روی نکنید.

استفاده از هشتگ‌ زیاد می‌تواند برای مخاطبان آزاردهنده باشد و پیام اصلی شما را تحت تاثیر قرار دهد. متن‌هایی که هشتگ‌های زیادی دارند می‌توانند باعث تمایل مخاطبان به اسپم کردن شما باشند.

نکته: از هشتگ‌های گول زننده استفاده نکنید.

استفاده از این هشتگ‌ها #likeforLike، #tagsforlikes یا #followme می‌تواند به طور موقتی تعداد فالوورهای شما را افزایش دهد. اما استفاده از این روش برای جذب اکانت‌های فیک یا افرادی که فقط می‌خواهند فالو بشن مناسب هست، همان‌گونه که از نوع این هشتگ‌ها مشخص میباشد شما هیچ فالوور واقعی و مرتبطی از طریق این هشتگ ها به دست نخواهید آورد. این اقدام ها به شما در جهت ایجاد جامعه‌ی مخاطبین وفادار و تعاملی کمکی نمی‌کند. بجای این هشتگ ها از هشتگ‌هایی استفاده کنید که به تصویر، محصول ، صنعت یا کسب‌وکار شما مربوط هستند.

نکته: استفاده از هشتگ‌ در استوری میتواند برای شما مفید باشد.

میتوانید از هشتگ های مرتبط در استوری‌هایتان استفاده کنید تا بدین صورت احتمال به‌دست آوردن فالوور جدید را افزایش دهید.

۱۰. از هشتگ‌های ویژه کسب و کارتان استفاده کنید.

حساب‌ های ویژه یا Feature Accounts به چه حساب هایی گفته میشود؟ به حساب‌هایی در اینستاگرام گفته می‌شود که به بازنشر محتوای سایر کاربران بر اساس هشتگ یا تگ کردن در یک موضوع خاص می‌پردازند. بعضی از این حساب‌ها مخاطبین زیادی دارند و مجاب کردن این حساب‌ها به بازنشر یکی از پست‌های شما (به همراه مشخصات شما) می‌تواند جریان جدیدی از فالوورها را به صفحه شما هدایت کند.

معمولا برای هر موضوع و حوزه‌ای در اینستاگرام حساب‌های ویژه وجود دارند. زمانی که می‌خواهید به بررسی هشتگ‌های مربوط به خود بپردازید، می‌توانید چنین صفحاتی را پیدا کنید.

۱۱. موقعیت مکانی خود را حتما درج کنید.

خوب  است از هر فرصتی برای قرار دادن موقعیت مکانی در پست و استوری اینستاگرام خود استفاده کنید. این یکی از بهترین راه‌هایی است که افراد با کمک آن قادر به یافتن شما در اینستاگرام هستند.

اگر بیزنس شما یک موقعیت فیزیکی دارد، آن موقعیت را در پست‌های خود تگ کنید و مشتریان خود را به انجام این کار دعوت  کنید. کاربران می‌توانند بر روی این موقعیت جغرافیایی کلیک کنند و تمامی تصاویر و استوری‌های پست شده در فروشگاه، رستوران یا دفتر شما را  تماشا کنند. این اقدام می‌تواند افراد بیشتری را در معرض مشاهده‌ی برند و حساب کاربری شما قرار دهد.

اگر در حال انتشار مطلب از یک رویداد یا همایش هستید، افزودن موقعیتتان می‌تواند به ارتباط دادن شما به دیگر حاضران کنفرانس کمک کند، موضوعی که حساب شما را به گروه کاملا مشخصی از فالوئرهای احتمالی اینستاگرام متصل می‌کند.

۱۲. کاربران مرتبط با صفحه تان را دنبال کنید.

زمانی که یک فرد در اینستاگرام را دنبال می‌کنید، شانس زیادی هست که آن‌ها به بررسی صفحه‌ی پروفایل شما بپردازند. اگر این صفحه پر از محتوای جذاب، گیرا و سازگار با علایق مخاطب باشد، آن‌ها ممکن است شما را دنبال کنند و با شما تعامل برقرار کنند.

رصد شبکه‌ی اجتماعی تان روشی تاثیرگذار برای یافتن گفتگوهای مرتبط با برند شما محسوب می‌شود. شما می‌توانید به راحتی به  بررسی کاربران موثر (اینفلوئنسرها) در حوزه خود بپردازید، آن‌ها و صحبت های مرتبط با آن‌ها را دنبال کنید و همچنین  میتوانید به دنبال کردن فالوورهای این افراد تاثیرگذار بپردازید.

به این نکته توجه داشته باشید که نباید با سرعت زیاد به فالو کردن کاربران بپردازید زیرا برای حفظ اعتبار، نسبت فالووینگ‌های شما نیز اهمیت زیادی دارد و این نسبت باید در مقدار مناسبی محفوظ شود. دقت کنید دنبال کردن اینفلوئنسرها قدم اول بحساب می آید، برای جذب فالوورهای جدید بیشتر، شما باید قدم‌های بعدی را نیز با دقت دنبال کنید.

۱۳. برای جذب فالوور با گروه‌های اجتماعی موجود تعامل داشته باشید.

مشابه سایر شبکه‌های اجتماعی دیگر ، مسئله‌ی مهم در اینستاگرام، گروه‌های اجتماعی هستند که درون آن‌ها شبکه ایجاد می‌شود. شما میتوانید با این گروه‌ها به تعامل پردازید. ایجاد تعامل با لایک، کامنت و به اشتراک گذاشتن و سیو کردن محتوای سایر کاربران امکان‌پذیر میباشد. از کامنت‌های عمومی (نظیر: زیبا است) که نظرات ربات‌ مانند را تداعی می‌کنند بپرهیزید.

این موضوع به سه روش توجه سایر کاربران را جلب میکند و به جذب فالوورهای جدید کمک کند:

افراد کامنت ها و لایک‌های شما زیر پست‌های خود را میبینند و ممکن است برای جبران لطف به صفحه پروفایل شما سر بزنند.

هرچه تعامل بیشتری داشته باشید سیگنال خوبی برای الگوریتم اینستاگرام محسوب می‌شود و شانس منتقل شدن محتوای شما به صفحه اکسپلور را افزایش می‌یابد.

آیا فکر می‌کنید که بیزنس شما هیچ گروه اجتماعی مرتبطی با خودش ندارد؟ احتمالا اشتباه فکر می‌کنید، سال ۲۰۱۸ بازی با اسلایم و اصلاح صورت برای آرایش از گروه‌های اجتماعی کوچکی بوده‌اند که در اینستاگرام محبوبیت داشتند. توی این فضا معمولا برای هر موضوعی یک محیط فعالیت وجود دارد.

۱۴. کاربران مربوط  به موضوع محتوایی تان را تگ کنید.

شما می‌توانید کاربرانی که در پست های شما هستند را با استفاده از @ در کپشن و یا روی تصاویر، تگ کنید. با انجام این کار، افراد تگ شده از متوجه میشوند شما پست گذاشتید و  با خبر می‌شوند.

تگ کردن افراد آن‌ها را به تعامل با صفحه‌ی شما و انتشار دوباره پست‌ها با مخاطبان خود تشویق می‌کند. زمانی که افراد را در قسمت استوری تگ می‌کنید، آن‌ها می‌توانند این استوری را با چند کلیک ساده در استوری خود باز نشر بدهند. اگر افراد چنین کاری را انجام بدهند، تمام کسانی که استوری ایشان را مشاهده می‌کنند نام کاربری شما را میبینند و می‌توانند از این طریق به پروفایل شما هدایت شوند.

۱۵. از فالوورهای خود بخواهید دوستان خود را تگ کنند و شما را به آنها معرفی کنند.

هر چند وقت یکبار، فالوورهای تان را تشویق کنید که دوستان شان را در کامنت تگ کنند. این اقدامات صفحه‌ی شما را در معرض دید شبکه‌ی بزرگ‌تری از افراد قرار می‌دهد.

۱۶. جهت جذب فالوور واقعی به طور پیوسته و منظم  پست بارگزاری کنید.

فالوورهای شما به دنبال محتوایی خاص و اختصاصی از سمت شما هستند. این همان دلیلی است که به خاطر آن شما را فالو می‌کنند. بنابراین سعی کنید مطالبی تهیه کنید که مخاطبان شما قادر به تعامل با آنها باشند.

سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که چه تعداد پست در هفته برای جلب فالوورهای بیشتر مناسب است؟ یک بررسی از جانب Tailwind (نرم‌افزار برنامه‌ریزی برای صفحات اجتماعی) نشان می‌دهد که به طور معمول پست‌های روزانه، چهار برابر افزایش فالوور بیشتری نسبت به پست‌های یک بار در هفته دارند.

۱۷.زمان مناسبی را برای ارسال پست‌های خود در نظر بگیرید.

اینستاگرام به جای ترتیب زمانی خاص ، از یک الگوریتم ویژه برای نمایش پست‌ها استفاده می‌کند، زمان‌بندی ارسال پست بسیار اهمیت دارد، زیرا همچنان یکی از موضوعات مهمی است که الگوریتم در چینش پست‌ها در نظر می‌گیرد.

در صنایع متفاوت و مختلف، زمان‌های متفاوتی برای ارسال پست مناسب هستند. برای پیدا کردن بهترین زمان برای ارسال پست‌های خود، مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید. به طور معمول یک روز عادی این افراد به چه صورتی می‌گذرد؟ چه بازه زمانی این مخاطبان در اینستاگرام بیشترین فعالیت را دارند؟

زمان‌های متفاوت را امتحان کنید و نتایج بدست آمده را با کمک ابزار‌های تحلیل ثبت کنید. بطور مثال اگر برند فروشگاهی دارید، ممکن است خواسته باشید پست‌ها را در زمان رفت‌وآمد یا در روز های تعطیل و یا وقتی که مردم سر کار نیستند آپلود کنید.

۱۸. پست‌های خودتان را زمان بندی کنید و استراتژی بچینید.

سوال پیش میایدکه آیا بهترین زمان برای آماده کردن یک پست،زمان مناسبی برای آپلود آن هم محسوب می‌شود؟ میتوانید از ابزارهای موجود زمان‌بندی پست استفاده کنید، با این ابزارها می‌توانید زمان انتشار پست را برای چند ساعت و یا چند روز بعد نیز برنامه‌ریزی کنید.

زمان‌بندی کردن پست‌ها به شما امکان ایجاد یک چینش یکپارچه را می‌دهد، چینشی که داستانی جالب و عجیب را برای مخاطبان صفحه‌ی اینستاگرام روایت می‌کند. این اقدام به شما کمک می‌کند زمان خود را صرف ایجاد کپشن‌های خوب کنید و از قرار دادن متن‌های یکهویی دوری کنید.

۱۹. کپشن‌های مناسب و جذاب بنویسید.

همانطور که میدانید اینستاگرام پلتفرمی بصری بحساب میاید، اما کپشن‌های شما میتوانند نقش بزرگی در زیاد شدن تعامل با مخاطبان ایفا ‌کند و به شما در یافتن مخاطبان جدید بیشتر کمک ‌کند. همان‌طور که پیش تر از این گفتیم دستیابی به فالوور و تعامل بیشتر عواملی کلیدی موثر برای افزایش فالوورهای شما هستند.

برای نوشتن کپشن‌ها باید به این چند نکته دقت کنید:

مهم‌ترین کلمات را در ابتدای سطر بیان کنید. فالوورهایتان معمولا تنها بخش کوچکی از کپشن‌ها را نگاه می‌کنند، بنابراین باید متقاعدکننده ترین و جذاب‌ترین بخش اطلاعاتتان را در ابتدای کپشن قرار دهید؛

ازشان سوال بپرسید. این سوال پرسیدن ، مخاطبان را تشویق به بیان نظرات و گذاشتن کامنت می‌کند. گذاشتن کامنت باعث می‌شود حساب شما توسط افراد بیشتری دیده شود.

از ایموجی‌ها حتما استفاده کنید. ایموجی‌ها به جلب توجه مخاطبان کمک شایانی می‌کنند و برای بیشتر حساب‌های کاربری در شبکه اجتماعی مناسب اند.

کپشن‌های کوتاه و طولانی را میتوانید امتحان کنید. اینستاگرام اجازه قرار دادن کپشن‌های نسبتا طولانی را به شما می‌دهد، به همین جهت شما می‌توانید برای پست‌هایی که تصاویرشان بیانگر موضوع نیستند به توصیف واقعه به صورت عمقی بپردازید، و در عین حال می‌توانید برای پست هایی که موضوع را به سرعت انتقال میدهند از کپشن‌های کوتاه استفاده کنید.

۲۰. استوری‌های اینستاگرامی را دست کم نگیرید.

تا به الان چند بار به اهمیت استوری در اینستاگرام اشاره کردیم، اما بد نیست به اهمیت استوری باز هم بپردازیم. به بیان آسان تر، اگر از اینستاگرام تان فالوورهای بیشتری می‌خواهید، باید از استوری‌ اینستاگرام استفاده بفرمایید. هر روز بیش تر از پانصد میلیون حساب اینستاگرام از استوری استفاده می‌کنند و ۴۵ % از استوری‌های پربازدید توسط بیزنس ها انتشار میابند.

افرادی که از استوری استفاده می‌کنند نرخ تعامل بسیار زیادی دارند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از اینستاگرام، نزدیک به یک مورد از هر پنج استوری به یک پیام دایرکت ختم می‌شود.

شما نیز میتوانید از هشتگ و لوکیشن در استوری‌های خود استفاده کنید تا آن‌ها را در معرض دیدسایر افرادی قرار دهید که شما را دنبال نمی‌کنند. این یکی از بهترین روش‌هایی است که به میزان محدودی مورد استفاده قرار گرفته و موقعیت خوبی برای جلب فالوئرهای ارگانیک و رایگان محسوب می‌شود.

۲۱. از قابلیت های تعاملی استفاده کنید.

ابزارهای استوری در اینستاگرام فرصت‌های تعامل زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند، مواردی نظیر نظرسنجی‌ها، طرح سوال و غیره می‌توانند میزان تعامل مخاطبان با شما را افزایش دهند. یک بررسی نشان داده است که استفاده از استیکر نظرسنجی میزان بازدید ویدئوی سه ثانیه‌ای را در ۹۰ درصد کمپین‌های اینستاگرام افزایش می‌دهد.

اگر کاربران از طریق یک هشتگ یا لوکیشن به استوری شما برسند، این فرصت تعامل راه خوبی برای ایجاد ارتباط با آن‌ها به حساب میاید و ممکن است مخاطبان بخواهند با فالو کردن شما به این ارتباط ادامه دهند.

۲۲. از همکاری با همکاران خود در لایو اینستاگرام استفاده کنید.

اینستاگرام محلی خوب برای استفاده از قابلیت پخش زنده محسوب می‌شود، روندی که در رسانه‌های اجتماعی رو به افزایش است. از طریق قابلیت‌های تعاملی مثل  سوالات و نظرات، شما می‌توانید بدون واسطه به برقراری ارتباط با مخاطبان خود بپردازید و ایجاد تعامل بیشتر به معنی افزایش دستیابی به مخاطبان جدید خواهد بود.

لایو یا ویدئوی زنده در استوری صفحه‌ی شما نشان داده می‌شود. زمانی که ویدئوی زنده به پایان می‌رسد شما قادر به حذف آن خواهید بود یا می‌توانید به مخاطبان خود اجازه دهید برای ۲۴ ساعت به آن دسترسی داشته باشند و نظراتشان را بنویسند. کاربران با اعلان‌هایی که اینستاگرام اعلام میکند از ویدئوهای زنده‌ی صفحاتی که دنبال می‌کنند باخبر می‌شوند، و به این ترتیب ویدئو لایو می‌تواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

برای این که مخاطبان جدیدی ویدئوی لایو شما را دنبال کنند، می‌توانید از قابلیت «Go live with a friend» استفاده کنید، تا بدین ترتیب افراد دیگری که در صنعت شما فعال هستند به طور همزمان با شما یک لایو را میزبانی کنند. از دیگران بخواهید که در لایو شما شرکت کنند و یا از همکارانتان بخواهید شما را به عنوان مهمان دعوت کنند. هر دو شما در دو قسمت جدا نمایش داده خواهید شد و بدین ترتیب می‌توانید خودتان را به مخاطبان طرف مقابل معرفی نمایید. هنرمندان،بازیگران، و خواننده‌ها و بیزنس های شخصی قادرند به خوبی از این قابلیت استفاده کنند.

۲۳. به بهترین شکل از ‌هایلایت اینستاگرام تان استفاده کنید.

هایلایت ها به شما فرصت خوبی برای معرفی برندتان به مخاطبانی که پروفایل را مشاهده می‌کنند، می‌دهد. تلاش کنید‌ هایلایت‌ها را با موضوعاتی جالب تکمیل کنید و محتواهایی را در این ‌هایلایت‌ها قرار دهید که به بازدیدکننده‌های جدید علتی مناسب برای دنبال کردن شما بدهند.

تلاش کنید با کاورهای خلاقانه هر‌ هایلایت را به صورت جداگانه طراحی کنید.

۲۴. مسابقه و قرعه کشی برگزار کنید.

در اینستاگرام از مسابقات و قرعه کشی برای جذب فالوورهای بیشتر استفاده کنید(البته با استراتژی)، از مخاطبان خود بخواهید شما را دنبال کنند و در کامنت های شما دوستان خود را تگ کنند.

برای دسترسی به فالوور بیشتر، با سایر پیج ها همکاری کنید و به صورت co-branding مسابقات مشترک برگزار کنید و از تازه‌واردان بخواهید تمامی اعضای مسابقه را دنبال کنند. بعضی از صفحات اینستاگرام با فراهم کردن جوایز مشترک با اینفلوئنسرها برای افزایش فالوورها همکاری می‌کنند و به این ترتیب در یک کمپین چند هزار فالوور به دست می‌آورند.

  1. ۲۵. تبلیغات و اسپانسرینگ اینستاگرام را حتما در نظر بگیرید.

تبلیغات و اسپانسرینگ در اینستاگرام روشی است موثر برای جذب مخاطبان جدید ، این روش ، روشی است سریع که مطالب شما را در برابر افرادی نشان می‌دهد که با روش دیگری قادر به مشاهده آن‌ها نبوده‌اند. در این مدل تبلیغات می‌توانید مخاطبان خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی ، موقعیت مکانی ، ارتباط با سایر کاربران و حتی رفتارها و علایق اصلی آن‌ها هدف قرار دهید.

علاوه بر پروفایلتان ، شما میتوانید به تبلیغ در استوری‌های اینستاگرام نیز بپردازید.

۲۶. از صفحه آمار اینستاگرام تان برای بدست آوردن اطلاعات میتوانید استفاده کنید.

ابزارهای تحلیل اینستاگرام اطلاعات کافی را در مورد بازدیدهای هر پست: (impressions)، دسترسی به مخاطبان: (reach)، تعامل: (engagement)، پست‌های برتر: (top posts) و سایر موارد دیگر در اختیار شما میگذارد. شما نیز می‌توانید اطلاعات دیگری اعم از جنسیت، سن و موقعیت مکانی را نیز از طریق این ابزارها متوجه شوید.

بررسی کردن این اطلاعات به طور منظم به شما در شناسایی حوزه‌هایی که قادر هستید استراتژی خود را بهبود ببخشید تا مخاطبان بیشتری به دست آورید، کمک خواهد کرد.

یکی از مسائل جالبی که می‌توانید از این ابزارها متوجه شوید، بازه زمانی است که فالوورهای شما به میزان بیشتری از اینستاگرام استفاده می‌کنند. برای مثال یکی از برندهای بریتانیایی با بررسی موقعیت جغرافیایی فالوورهایش متوجه شد بیشتر آن‌ها ساکن تایوان و هنگ‌کنگ هستند. این دانش به این برند امکان این را داد تا به تغییر زمان پست‌های خود بپردازد و پست های خود را باتوجه به زمانبندی این مناطق زمانبندی کرد و بدین ترتیب مخاطبان بیشتری در این مناطق بدست آورد و با آنها تعامل بیشتری برقرار کرد.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان پیام بده تا کمکت کنم !