ادمین اینستاگرام و تولید محتوا شبکه‌های اجتماعی | ادمین یاب

ادمین اینستاگرام چه کسی است؟ و چه مسئولیت‌هایی دارد؟

ادمین اینستاگرام چه کسی است؟ و چه مسئولیت‌هایی دارد؟

ادمین اینستاگرام چه کسی است؟ و چه مسئولیت‌هایی دارد؟

علاوه بر این ادمین اینستاگرام یکی از مهم‌ترین اصطلاحات خیلی رایج در بین کسب و کارهای مجازی و افراد دیجیتال مارکتر می‌باشد، به عنوان یک شغل با درآمد قابل توجه معرفی می‌شود. ممکن است شما در مورد کسی که با کار در خانه درآمد قابل قبولی داشته باشد، بپرسید و تحقیق کنید و بعداً متوجه شوید که او به عنوان ادمین پیج کسب و کار در اینستاگرام فعالیت می‌کند.

 

این مقاله در مورد یکی از پر استفاده‌ترین اصطلاحات اینستاگرام می‌باشد که در آن به طور کامل از نظر لغوی به مفهوم درباره ادمین اینستاگرام صحبت خواهیم کرد. در ادامه می‌گوییم Admin اینستاگرام کیست و چه مسئولیت‌هایی را عهده دار است؟ حقوق و مزایای او چقدر است و باید برای انجام فعالیت‌های مجازی چه تخصص و مهارت‌هایی داشته باشد؟

who is the instagram admin what are its responsibilities

مفهوم لغت ادمین (Admin) چیست؟

Administrator کلمه‌ای است که خلاصه آن در زبان انگلیسی به صورت Admin نوشته می‌شود. البته با توجه به استفاده زیاد این کلمه در دنیای فناوری و دیجیتال، این کلمه به صورت ادمین تغییر کرده و همین طور باقی‌مانده است. اگر شما در منزل لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی دارید که با سیستم عامل ویندوز یا مک کار می‌کند، حتماً چندین بار کلمه ادمین به گوشتان خورده است و یا آن را در بخش‌های مختلف ویندوز خود دیده‌اید.

بنابراین هر کسی که از کامپیوتر و لپ تاپ، موبایل استفاده می‌کند، به نوعی ادمین می‌باشد. شاید از خود بپرسید معنی کلمه ادمین در فارسی به چه معناست؟ در فارسی اصطلاح Administrator با توجه به کلمه کوتاه شده یعنی Admin دقیقاً معنی مدیر را دارد.

چه فردی ادمین اینستاگرام است؟

منظور ما از این سؤال این است که مدیریت اینستاگرام به عهده کیست؟ مانند کلمه وبمستر Webmaster که به معنای مدیر سایت می‌باشد. یعنی کسی که تمامی بخش‌های یک سایت را به خوبی مدیریت می‌کند و با انتشار محتوای جدید سایت را به روز رسانی می‌کند. با ایجاد تغییرات در ظاهر سایت تنوع ایجاد می‌کند و برای مخاطب جذابیت و طراحی جدید در نظر می‌گیرد. با توجه به معنای کلمه و مسئولیت‌هایی که یک وبمستر دارد، نمی‌توان به طور دقیق به سؤال ادمین اینستاگرام چه کسی است؟ پاسخ داد.

هر فردی می‌تواند ادمین پیج باشد

همه افراد می‌توانند با ایجاد پیج عمومی Public یا خصوصی Private فعالیت خود را در اینستاگرام آغاز کنند. هیچ گونه تفاوتی هم بین افراد و اکانت‌ها وجود ندارد. تنها تفاوت بین اکانت‌های مردمی و افراد تأثیرگذار یا سلبریتی‌ها شکل زندگی و نحوه استفاده آن‌ها از این فضای مجازی می‌باشد. با توجه به سبک زندگی Lifestyle که این دسته از افراد در شبکه اجتماعی منتشر می‌کنند، حتماً دیده‌اید که بسیاری از برندها برای تبلیغات کسب و کار خود به این افراد مراجعه می‌کنند.

ادمین اینستاگرام چه وظایفی دارد؟

در بخش از مقاله به وظایف ادمین پیج اینستاگرامی اشاره می‌کنیم که با توجه به کارفرما بابت انجام آن‌ها هزینه دریافت می‌کند؛ بنابراین حالا که با مفهوم کلمه ادمین آشنا شدیم، بهتر است با وظایف ادمین پیج در اینستاگرام که موضوع اصلی مقاله است، آشنا شویم. شما به عنوان یک کاربر ایران در شبکه اجتماعی اینستاگرام، حتماً در Bio یا متن معرفی پیج از طریق فالوورها و و کسب و کارهای بزرگ مشاهده کرده‌اید که نوشته شده این پیج توسط ادمین اداره می‌شود.

یک ادمین با توجه به آشنایی که با قابلیت‌های پروفایل دارد، می‌تواند به انتشار استوری و بارگذاری پست به صورت فیلم و عکس اقدام کند. همچنین در بخش IGTV فیلم‌های بیشتر از یک دقیقه خود را به اشتراک بگذارد و به کامنت‌های کاربران پاسخ دهد و با استفاده از تکنیک‌های مختلف، بتواند روی افزایش فالوور تمرکز کند.

scroll down icon

 

نگاهی کلی به وظایف ادمین اینستاگرام

ادمین پیج اینستاگرامی باید مسئولیت پذیر باشد و فعالیت‌های خود را بر اساس برنامه ریزی و سر ساعت مقرر انجام دهد. یعنی به صورت منظم به تولید محتوا به صورت فیلم و عکس بپردازد، متناسب با موضوع عکس محتوای متنی یا کپشن تولید کند، به افرادی که دایرکت می‌دهند پاسخ دهد، به کامنت‌های مخاطبان توجه کند و پاسخگوی سؤالات آن‌ها باشد، کامنت‌های توهین آمیز و ناخوشایند را پاک کند، استوری‌های جذاب و پر معنا منتشر کند، برای افزایش لایک اقدامات لازم را انجام دهد، در کنار افزایش لایک به افزایش بازدید بازدید از ویدیوها و پست‌ها توجه داشته باشد.

افزایش فالوور واقعی را در اولویت کارهای خود قرار دهد، امنیت پیج را تضمین و از هک شدن آن جلوگیری کند، در هر دوره پروفایل خود را تغییر دهد و آن را به روز رسانی کند، به نرم افزارهای گرافیکی تسلط اندکی داشته باشد مانند Photoshop و Illustrator، سطح تعامل پیج را در اینستاگرام افزایش دهد، با روش‌های مختلف تبلیغات در اینستاگرام آشنایی داشته باشد، به زبان انگلیسی مسلط باشد و بتواند در تولید محتوا خلاقیت ایجاد کند. این‌ها بخشی زیادی از وظایف ادمین اینستاگرام می‌باشد که با توجه به فعالیتی که دارد، میزان حقوق او نیز تعیین می‌شود.

تعیین حقوق ادمین اینستاگرام

موقعیت جغرافیایی در تعیین حقوق ادمین اینستاگرام مؤثر است. همان طور که سایر مشاغل در تهران هزینه بیشتری دارد، قطعاً حقوق ادمین‌های اینستاگرام در تهران در مقایسه با شهرهای دیگر بیشتر خواهد بود. دستمزد ادمین یک پیج اینستاگرام در پایتخت نزدیک به دو برابر از حقوق دریافتی در سایر شهرستان‌ها می‌باشد. نیازهای کارفرما و انتظاراتی که دارد و مهارت‌ها و قابلیت‌های مدیر پیج نقش مهمی در مقدار حقوق دارد.

حداقل پایه حقوق که از 1000000 تومان  تا 5000000 در می‌باشد بر اساس وظایفی مانند تولید محتوا و بارگذاری آن بر اساس تقویم محتوایی، پاسخگویی به دایرکت‌ها، نوشتن کپشن‌های ساده و پاک سازی کامنت‌های زشت و ناپسند تعیین می‌شود. قطعاً هر چقدر دایره فعالیت‌های ادمین اینستاگرام بیشتر باشد، حقوق دریافتی او نیز به همان میزان افزایش پیدا می‌کند. شاید باور نکنید، اما ممکن است حقوق ادمین پیج‌های اینستاگرامی تا 5 میلیون تومان افزایش یابد.

نتیجه‌گیری

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد، شما هم می‌توانید برای پیج کسب و کار خود یک ادمین حرفه‌ای در نظر بگیرید. اگر سؤال، انتقاد و پیشنهاد در مورد ادمین اینستاگرام دارید، می‌توانید با ما مطرح کنید و آن را برای سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

Rate this post

7 در مورد “ادمین اینستاگرام چه کسی است؟ و چه مسئولیت‌هایی دارد؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان پیام بده تا کمکت کنم !